行車紀錄儀捕捉日本海嘯爆發瞬間            日本9級地震現場實拍           林峯、潘霜霜親密床慾照流出           希特拉都買唔到鹽            串到飛起既七人車司機:「你要搭巴士呀?真陰公!」           寸人搭巴士陰公「雞巴男」大起底           史上最大膽香港女主持第一彈 Vienna Lin教叫床           史上最大膽香港女主持第二彈 Vienna Lin教口交           史上最大膽香港女主持第三彈 Vienna Lin教如何令男人慾仙慾死 (露白底)           史上最大膽香港女主持第四彈 Vienna Lin公開秘技箍仔           史上最大膽女主持第五彈 Vienna Lin拍拖後試玩震蛋           史上最大膽女主持第六彈 Vienna Lin教你如何使用男士性玩具           史上最大膽香港女主持第七彈 Vienna Lin制服誘扮貓玩震蛋           iPhone 4G 功能率先睇 (獨家)           網友起底 陳巧文私人照三圍網上散播          

2011年2月14日 星期一

[時事新聞] 中大碩士失業漢梁健鵬 200次見工失敗 畢業3年 攞綜援年半



80後碩士見 2百次工咬綜援


中大碩士200次見工失敗, 畢業3年,攞綜援年半



中文大學綜援碩士引起社會廣泛討論


中大碩士失業漢

Andy Leung
LEUNG KIN PANG 梁健鵬
Mobile: 27720491/61706079
andyleung104@hotmail.com

Dear all,

As an undergraduate and postgraduate CUHK degree holder (statistics))in 2008, I have been unemployed for more than two years. During this period, I was wondering whether I made any fault in studying so that I deserve suffering prolonged poverty like this? More than 2 years of living empty and oppression, I feel nothing wrong to write a e-mail like this to share my experience. Now, I live on only $1830 each month in social security and eat at devalued HONG KONG DOLLAR $61 each day. I afraid that the corrupt capitalism with strong network of guanxi won’t take me to any jobs or even business customers in my life. I know what I can blame is the weak post-colonial HONG KONG government. For the rich, please feel free to continue your luxury spending.

I am afraid that I may die without money to pay my computer electricity fee writing this e-mail. Don’t even contact me only if you can help. But you can call the HONG KONG police. God bless all HONG KONG people.

致各位:
作為一個2008年中文大學的學士及研究畢業生(統計),我已經失業兩年多。在這段時間內,我在猜想我是否犯了任何學習上的錯,以致使我該受如此長期的窮困?兩年多活在空虛和壓迫之中,我感到沒錯去寫如此這封電郵去分享我的經驗。現在,我活於每月1830的社會綜緩金,及每日吃貶值的港元61蚊。我恐怕帶有強烈人事關係的腐化資本主義將不會令我生命中找到任何工作甚至生意客戶。我知道我能夠怪的是弱勢的後殖民香港政府。對於富人們,請繼續你的富裕生活。

我怕我可能死的時候,沒錢去付我的電腦電費去寫此電郵。請不要聯絡我除非你能幫忙。但你可以報警。天佑港人。

Yours sincerely,

Andy Leung

沒有留言:

張貼留言

網誌存檔

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...